لوگو سید مجید نبوی

موسسه حقوقی بین المللی ILI

فهرست مطالب

موسسه حقوقی بین المللی ILI

 ILI  در سال ۱۹۵۵ به عنوان بخشی از دانشگاه جورج تاون برای کمک به ساختن موسسات و زیرساخت های دولتی و اقتصادی در اروپای پس از جنگ تاسیس شد. از آن زمان،  ILI آموزش و کمک های فنی را برای یافتن راه حل های عملی برای مشکلات حقوقی، اقتصادی و مالی کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای نوظهور ارائه کرده است. در سال ۱۹۸۳،  ILI به یک مؤسسه آموزشی مستقل، غیر سیاسی و غیرانتفاعی تبدیل شد که به یک حوزه انتخابیه جهانی خدمت می کند.   ILI  اکنون به عنوان یک مرجع پیشرو و ارائه دهنده جهانی آموزش و کمک های فنی مربوط به مسائل حقوقی، اقتصادی و مالی بین المللی است.

 ILI و وابستگان جهانی آن به بیش از ۳۹۴۰۰ مقام دولتی، متخصصان حقوقی و بازرگانی و دانش پژوهان از ۱۸۶ کشور جهان آموزش حقوقی ارائه کرده اند.  ILI همچنین به کشورهای در حال توسعه در طراحی قوانین و زیرساخت های اقتصادی خود در تلاش برای ترویج بیشتر حکومت داری خوب و کارآمد از طریق حاکمیت قانون، تخصص فنی ارائه می دهد.

 ILI هر ساله تقریباً ۴۰ تا ۵۰ برنامه آموزشی اصلی را در مرکز ما در واشنگتن دی سی ارائه می دهد. ۷ تا ۱۵ برنامه تخصصی دیگر به درخواست دولت های خارجی، بانک جهانی یا سایر آژانس های حامی سالانه در ایالات متحده و خارج از کشور انجام می شود. در سال‌های اخیر،  ILI برنامه‌هایی را در طیف گسترده‌ای از محیط‌های بین‌المللی از جمله: چین، نیجریه، مکزیک، سنگاپور، پورتوریکو، پرو، موریس، قزاقستان، عربستان سعودی، مغولستان، اوگاندا، اوکراین، روسیه، ترکمنستان، فیلیپین و انواع مختلف ارائه کرده است. مکان ها در سراسر اروپا

 ILI از نزدیک با بسیاری از دولت ها در سراسر جهان از جمله ایالات متحده همکاری می کند، جایی که ما با وزارت امور خارجه ایالات متحده در زمینه های انتشار و آموزش کار کرده ایم.

ILL یک شریک آموزشی رسمی IFC [شرکت مالی بین المللی – بانک جهانی] در زمینه سرمایه گذاری بخش خصوصی در کارهای عمومی بزرگ است.

 ILI دارای وضعیت ناظر در UNCITRAL – کمیسیون ملی سازمان ملل متحد در قانون تجارت بین المللی است. UNIDROIT – مؤسسه بین المللی برای وحدت حقوق خصوصی؛ و کنفرانس لاهه در مورد حقوق بین الملل خصوصی.

مؤسسه حقوق بین‌الملل دارای گواهی SAFEA از چین است و یکی از اعضای مؤسس انجمن حقوق بین‌المللی «کمربند و جاده» است.

دفتر مرکزی  ILI در واشنگتن دی سی، با مراکز منطقه ای مستقل در کامپالا، اوگاندا قرار دارد. ابوجا، نیجریه؛ قاهره، مصر؛ سانتیاگو، شیلی؛ استانبول، ترکیه؛ یک دفتر نمایندگی در پکن، چین؛ و با مؤسسات و دانشگاه هایی در هند، چین، اتریش، آلمان، صربستان، مکزیک و ایتالیا برای آموزش مقامات بین المللی همکاری می کند.

ماموریت ما: “تقویت رفاه از طریق حاکمیت قانون”

 ILI معتقد است که رشد اقتصادی و حکمرانی مؤثر از طریق یک زیرساخت قانونی سالم حاصل می شود. ماموریت  ILI این است که سطح صلاحیت و ظرفیت حرفه ای را در همه کشورها بالا ببرد تا متخصصان بتوانند به راه حل های عملی برای مشکلات مشترک به روش هایی که مطابق با نیازهای کشورشان باشد دست یابند.

رشد اقتصادی و ثبات اجتماعی از طریق ترکیب صحیح سیاست های روشنگرانه، مدیریت توانمند و بخش خصوصی فعال حاصل می شود. این فرآیند شامل ایجاد یک سیستم حقوقی شفاف، کارآمد و باثبات است. موسسات مالی سالم؛ و هسته ای از افراد آموزش دیده و توانا در حرفه های مختلف. نهادهایی که مهم هستند – دولت خوب، سیستم های حقوقی و قضایی باثبات، سیاست های تدارکاتی شفاف و بازارهای سرمایه کارآمد – بنیادی هستند، اما در نهایت آنها به اندازه افرادی که آنها را ایجاد و مدیریت می کنند مؤثر هستند.

 ILI از طریق تعهد خود به تقویت رفاه در سراسر جهان، آموزش های حرفه ای و کمک های فنی را به افراد و مؤسساتی که این سیستم های سازمانی را مدیریت می کنند، ارائه می دهد.

حمایت از توسعه نهادی محلی و منطقه ای

 ILI از زمان تأسیس خود عمیقاً در حمایت از توسعه نهادهای حقوقی در سراسر جهان مشارکت داشته است. صدها استاد حقوق از چند ده کشور در  ILI میزبانی شده اند. در چندین مورد، محققین مقیم  ILI برای بهبود قابل توجه مؤسسات خود یا حتی توسعه مؤسسات جدید به خانه بازگشتند. در یک مورد، سه محقق حقوقی چینی پس از گذراندن یک ترم برای مطالعه روش  ILI و برنامه درسی دانشگاه جورج تاون، به دانشکده حقوق در دانشگاه بین‌المللی تجارت و اقتصاد چین (UIBE) در پکن کمک کردند. مؤسسات گوناگونی مانند شفافیت بین‌الملل (برلین)، سازمان حقوق توسعه بین‌المللی (رم)، مرکز حقوق انرژی نفت و مواد معدنی (داندی) و چندین مؤسسه آمریکایی، همگی می‌توانند ریشه‌های خود را به  ILI برسانند.

از  ILI درخواست شده است تا موسسات آموزشی را در مالزی، اندونزی و سنگاپور توسعه دهد.

تحصیلات

در قلب برنامه آموزشی  ILI، سمینارهایی برای شرکت کنندگان از هر دو بخش دولتی و خصوصی وجود دارد. واشنگتن دوره های مبتنی بر n گستره ای از موضوعات مربوط به تجارت ملی و بین المللی، سرمایه گذاری و حاکمیت را پوشش می دهند. این موضوعات شامل تدارکات، خصوصی سازی، داوری و میانجیگری، مذاکره و اجرای موافقتنامه های تجاری، WTO: حقوق و تعهدات، مدیریت پروژه، پیش نویس قانون، مدیریت قضایی، حاکمیت شرکتی، تجدید ساختار بانک، و استقراض و مدیریت بدهی است. برای وکلا و دانشجویان خارجی که برای تحصیلات تکمیلی حقوق در ایالات متحده آماده می شوند، و سایرین که شغل آنها نیاز به درک سیستم حقوقی ایالات متحده دارد، هر تابستان دو دوره ارائه می شود – مقدمه ای بر انگلیسی حقوقی و نوشتن حقوقی، و گرایش به سیستم حقوقی ایالات متحده  ILI علاوه بر پیشنهادات استاندارد خود که برای مخاطبان ملی خاص سفارشی شده است، دوره های آموزشی متناسب با خارج از کشور را ارائه می دهد.

منابع آموزشی

 ILI کنسرسیومی متشکل از حدود ۵۰۰ عضو هیئت علمی از سازمان های پیشرو از سراسر جهان دارد. اعضای هیئت علمی از اساتید و دانشگاهیان برجسته از دانشگاه‌های معتبر، شرکای شرکت‌های حقوقی برتر جهانی، متخصصان بخش دولتی، مدیران ارشد سازمان‌های بین‌المللی بخش خصوصی و کارشناسان فنی و مشاوران سازمان‌های اهداکننده مشتق شده‌اند. انتخاب منابع هیأت علمی  ILI بر اساس ایجاد توازن بین آموزش های علمی و بهترین شیوه های جهانی با کاربرد عملی و راهبردهای برگرفته از برجسته ترین متخصصان این موضوعات است.

علاوه بر افراد متخصص به عنوان منابع،  ILI روابط قوی با سازمان های داخلی و بین المللی مانند انجمن وکلای آمریکا، آکادمی بین المللی قضایی، سازمان تجارت جهانی، APEC، شرکت های حقوقی بین المللی پیشرو، بانک جهانی و غیره دارد.

 ILI یک پایگاه منابع بسیار منعطف و انطباقی برای تعهد سریع و مدیریت ماهرانه نیازهای مشتریان خود دارد.  ILI توانایی منحصر به فردی در ساختار تیم ها برای پشتیبانی از آموزش و پروژه ها از ۱ روز تا ۴ سال دارد، در حالی که تداوم تحویل قابل تحویل را حفظ می کند.  ILI معتقد است که مشارکت های بلند مدت قابل اعتماد برای پایداری، توسعه و اجرای برنامه های آموزشی ظرفیت فنی بسیار مهم است.

ما به توانایی منحصر به فرد خود در معرفی شرکت کنندگان به سازمان های مهم دولتی، نظارتی و چند ملیتی معتقدیم. بازدید از این سایت‌ها و ملاقات با پرسنل آن‌ها، سطح بیشتری از تخصص و درک عملی سیستم‌ها و الزامات مدیریتی را برای هر شرکت‌کننده به نمایش می‌گذارد و همچنین تجربه کلی خود آموزش را افزایش می‌دهد.

مشاوران و کمک های فنی

 ILI به عنوان مشاور دولت ها و سازمان های چند جانبه در بسیاری از زمینه ها، از جمله: مذاکرات خاص، مشکلات، و تکالیف خاص (مانند تهیه پیش نویس موافقت نامه ها، مطالعات متمرکز، تجدید نظر در مقررات، استانداردسازی قراردادها، تهیه پیش نویس قانونی، تدارکات، و مدیریت پروژه).  ILI از شبکه بسیار بزرگی از فارغ التحصیلان، اساتید و مشاوران خود استفاده می کند تا تیم هایی را که به خوبی برای چالش های خاص در دست هستند اعزام کند، و خوشحال است که می تواند راه حل های مناسب را در پاسخ به سوالات غیررسمی و همچنین درخواست های مناقصه برای مشاوره ارائه دهد. کار کردن از جمله صدها پروژه ای که  ILI روی آنها کار کرده است عبارتند از: اصلاح بانکداری مرکزی (چین)، اصلاحات قضایی (مشترک المنافع کشورهای مستقل)، زیرساخت های حمل و نقل برای حمایت از تجارت (اوکراین)، اصلاح قانون اداری (اوکراین)، آموزش قضایی سازمان تجارت جهانی (چین). ، آموزش حقوقی (روسیه)، اصلاحات تدارکاتی (هندوراس).

 ILI با افتخار از سال ۲۰۱۲ به مؤسسه خدمات خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده آموزش می دهد.

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

موسسه حقوقی بین المللی ILI

مراکز تخصصی  ILI

۱. مرکز قانون و پالیسی تدارکات عمومی

۲. مرکز حل اختلاف جایگزین

۳. مرکز حقوق سرمایه گذاری بین المللی

۴. آکادمی بین المللی قضایی

۵. مرکز حقوق تجارت بین الملل

۶. مرکز سرمایه گذاری خصوصی در زیرساخت

۷. مرکز مدیریت تطبیقی تقنینی

 ناشران

 ILI تقریباً ۲۴ نشریه بین المللی حقوقی و مالی و گزارش علمی منتشر می کند.

توجه:

 ILI یک مؤسسه آموزشی است که به دنبال اطلاع رسانی و آموزش به شرکت کنندگان  ILI در مورد بهترین عملکرد بین المللی در قانون و سیاست است تا آنها را قادر سازد تا با قوانین و رویه های کشور خود مقایسه کنند.  ILI در فعالیت های حقوقی و یا فعالیت های سیاسی شرکت نمی کند، خدمات مشاوره سیاسی ارائه نمی دهد، یا منافع شرکت کنندگان را در مقابل دولت ایالات متحده نمایندگی نمی کند. از هرگونه تعامل با مقامات دولت ایالات متحده نمی توان برای تأثیرگذاری یا متقاعد کردن مقامات برای تغییر قوانین یا سیاست ایالات متحده استفاده کرد. این بخشی از وظایف آموزشی  ILI نیست.»

موسسه حقوق بین الملل یک موسسه تحقیقاتی و آموزشی غیرانتفاعی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x